Zo zet je proeflezers in met maximaal effect
Is mijn boek goed genoeg? Komt mijn boodschap over? Leest het lekker? Voordat je je boek in de wereld zet, is het slim om op deze vragen antwoord te krijgen. Niet alleen een redacteur, maar ook proeflezers kunnen je daarbij helpen. Denk daarbij verder dan je familie- of vriendenkring. Een vakgenoot of iemand uit je doelgroep kan waardevolle feedback geven die jouw boek beter maakt. Geef helder aan wat je van je proeflezers verwacht, dan krijg je optimaal advies. In mijn blog voor BoekenBusiness lees je hoe je proeflezers inzet met maximaal effect.
Meer gratis tips
Boekpromotie: hoe doe je dat?
Je boek verkoopt zich niet door er te zijn. Je moet het onder de aandacht brengen van jouw doelgroep, zodat potentiële lezers ervan weten en geïnteresseerd raken. Doe dat op een manier die bij jou...
Zet proeflezers slim in voor levensverhalen
Een boek schrijven doe je alleen, in grote afzondering. Dat is het beeld dat veel mensen van schrijvers hebben. Herkenbaar? Vast, want het grootste deel van het werk moet je echt zelf doen. Toch...
Schrijffases van een levensverhaal
Schrijf je een boek over jouw levensverhaal? Dan doorloop je meestal een aantal fases voordat je het in de wereld kunt zetten. Die fases zijn allemaal even belangrijk. Neem daarom alle tijd die jij...
Innovaties in de boekenbranche – Finale Renew the Book
“Vind het boek opnieuw uit!” Met die oproep daagden de Groep Algemene Uitgevers (GAU) en Rockstart Europese start-ups uit. “Kom maar op met innovatieve technologische ideeën voor de Nederlandse...
7 cadeautips voor schrijvers
Heb je een (debuterende) schrijver in je netwerk of vriendenkring en zoek je het ultieme kerstcadeau? Of schrijf je zelf een boek of zakelijke teksten en vragen mensen wat jij graag wilt hebben?Hier...
Boekpromotie moeilijk? 8 tips om in beeld te komen
Waar moet je aan denken bij boekpromotie? Debuterend auteur Peter Dombret, die ik mocht coachen als jaarprogrammaklant van BoekenBusiness, weet er wel raad mee. Hij deelt acht tips over boekpromotie...
Opvallen in de boekhandel? Zo doe je dat
Wat kun je als (nog) onbekende auteur doen om jouw boek in de boekhandel te krijgen? Ik vroeg het aan de eigenaar van Boekhandel Voorhoeve in Hilversum. Hij vertelt in mijn blog voor BoekenBusiness...
Crowdfunding voor je boek, iets voor jou?
Crowdfunding levert geld op én ambassadeurs voor je project. Een gouden combinatie die je heel goed kunt inzetten voor je boek. Schrijver Marcel van Driel bewijst het: hij haalde ruim 17.000 euro op...
Boekentips voor schrijvers
Schrijf je regelmatig (zakelijke) teksten? Dan wil je natuurlijk dat ze kwaliteit uitstralen. Met pakkende zinnen, zorgvuldig taalgebruik en in correct Nederlands. Gelukkig zijn er tal van boeken...
Krachtige teksten schrijven? Kies je woorden wijs
Wil jij krachtige teksten schrijven? Wik en weeg dan zorgvuldig elk woord dat je gebruikt. De vijf belangrijkste do’s en don’ts voor slimme woordkeuze lees je in mijn gastblog voor BoekenBusiness....
Schrijf je een boek? Doe het goed!
Een boek schrijven is een perfecte manier om jezelf als expert in de markt te zetten. Als je het goed aanpakt tenminste …Met de tips uit mijn blog voor BoekenBusiness weet je waar je op moet letten...
Maak een boek van je blogs
Schrijf jij een goedgelezen blog? Dan is het interessant om daar een boek van te maken. Waarom? Dat vertel ik in mijn gastblog voor BoekenBusiness Maak een boek van je blogs. Oké, een tipje van de...