Lancering Communicatiewaaier
Op 10 september 2015 was de lancering van de Communicatiewaaier. Een praktisch instrument dat kinderen (en hun begeleiders) helpt om inzicht te krijgen in hun gevoelens, gedachten, behoeften en gedrag. En om dat te benoemen, zodat de onderlinge communicatie verbetert.
Eunice van Luit is de ontwikkelaar van het concept en Lotte Hunneman van het ontwerp. Ik heb hen ondersteund in het schrijven van een heldere handleiding. Daarnaast heb ik op de avond van de lancering de sprekers geïntroduceerd en de makers van de Communicatiewaaier geïnterviewd. Een zeer geslaagde avond, aan de reacties te horen.
Overige tips & nieuwsitems
Boek in Bedrijf-dag van BoekenBusiness succes
Op 28 augustus organiseerde BoekenBusiness de eerste Boek in Bedrijf-dag. Op vier verschillende Seats2Meet-locaties gaven ervaren coaches advies aan ondernemers over het schrijven, uitgeven of...
Businessroman over de kracht van NLP
Op 20 november 2014 presenteerde Irene van Gameren haar businessroman ‘De Intervisieclub‘. Ze schreef het boek voor professionals en ondernemers die willen ontdekken wat echt belangrijk voor ze is...
Voltooid verleden pijn
Op 12 oktober vierde ik met auteur Fabienne Cammaert en haar gasten het verschijnen van haar debuut ‘Voltooid verleden pijn – relaas van een gevecht tegen borstkanker’. Ik heb Fabienne begeleid in...
Inzichten van een rabbijn
Op 14 november presenteerde Joanne Nihom haar boek ‘Elke nesjomme is een parel‘. Ze tekende het levensverhaal en de lessen van rabbijn Jacob Friedrich op, aan de hand van interviews met hem en zijn...
Crowdfunding voor je boek, iets voor jou?
Crowdfunding levert geld op én ambassadeurs voor je project. Een gouden combinatie die je heel goed kunt inzetten voor je boek. Schrijver Marcel van Driel bewijst het: hij haalde ruim 17.000 euro op...
Boekentips voor schrijvers
Schrijf je regelmatig (zakelijke) teksten? Dan wil je natuurlijk dat ze kwaliteit uitstralen. Met pakkende zinnen, zorgvuldig taalgebruik en in correct Nederlands. Gelukkig zijn er tal van boeken...
Krachtige teksten schrijven? Kies je woorden wijs
Wil jij krachtige teksten schrijven? Wik en weeg dan zorgvuldig elk woord dat je gebruikt. De vijf belangrijkste do’s en don’ts voor slimme woordkeuze lees je in mijn gastblog voor BoekenBusiness....
Schrijf je een boek? Doe het goed!
Een boek schrijven is een perfecte manier om jezelf als expert in de markt te zetten. Als je het goed aanpakt tenminste …Met de tips uit mijn blog voor BoekenBusiness weet je waar je op moet letten...
Zo zet je proeflezers in met maximaal effect
Is mijn boek goed genoeg? Komt mijn boodschap over? Leest het lekker? Voordat je je boek in de wereld zet, is het slim om op deze vragen antwoord te krijgen. Niet alleen een redacteur, maar ook...
Maak een boek van je blogs
Schrijf jij een goedgelezen blog? Dan is het interessant om daar een boek van te maken. Waarom? Dat vertel ik in mijn gastblog voor BoekenBusiness Maak een boek van je blogs. Oké, een tipje van de...