Businessroman over de kracht van NLP

Op 20 november 2014 presenteerde Irene van Gameren haar businessroman ‘De Intervisieclub‘. Ze schreef het boek voor professionals en ondernemers die willen ontdekken wat echt belangrijk voor ze is en dat ook willen realiseren. In haar boek schetst ze vier personen die hun doelen ontdekken en bereiken door duidelijke doelen te stellen, te focussen en effectiever te communiceren. Er zijn talloze boeken die de principes van NLP uitleggen. Irene miste een boek dat laat zien wat je er praktisch mee kunt. Ze besloot dat boek zelf te schrijven.

Haar boekpresentatie greep ze aan als gelegenheid om haar gasten bewust te maken van hun eigen verlangens en doelen. Een zeer inspirerende avond, die mensen met elkaar in verbinding bracht.

Ik coachte Irene in haar schrijfproces en verzorgde de redactie.

“Brenda was als het ware mijn reisbegeleider. Ze hielp me op weg om de outline en structuur van het boek te bepalen. Onderweg gaf ze me tips hoe ik mijn personages en dialogen kon ontwikkelen. Door haar vragen kreeg ik inzicht in de eindbestemming, het plot van het boek. Bovendien wist ze tijdens de redactieslagen de zwakke plekken bloot te leggen en die weer kracht bij te zetten. Ook in de vormgeving en promotie van het boek dacht ze pro-actief mee. Haar betrokkenheid van begin tot eind, zelfs tot na de boekpresentatie, is tekenend voor haar. Het vervolg op dit boek ga ik zeker weer met haar oppakken.”
Irene van Gameren – Profskills

Overige tips & nieuwsitems

Lancering Communicatiewaaier

Lancering Communicatiewaaier

Op 10 september 2015 was de lancering van de Communicatiewaaier. Een praktisch instrument dat kinderen (en hun begeleiders) helpt om inzicht te krijgen in hun gevoelens, gedachten, behoeften en...

Boek in Bedrijf-dag van BoekenBusiness succes

Boek in Bedrijf-dag van BoekenBusiness succes

Op 28 augustus organiseerde BoekenBusiness de eerste Boek in Bedrijf-dag. Op vier verschillende Seats2Meet-locaties gaven ervaren coaches advies aan ondernemers over het schrijven, uitgeven of...

Voltooid verleden pijn

Voltooid verleden pijn

Op 12 oktober vierde ik met auteur Fabienne Cammaert en haar gasten het verschijnen van haar debuut ‘Voltooid verleden pijn – relaas van een gevecht tegen borstkanker’. Ik heb Fabienne begeleid in...

Inzichten van een rabbijn

Inzichten van een rabbijn

Op 14 november presenteerde Joanne Nihom haar boek ‘Elke nesjomme is een parel‘. Ze tekende het levensverhaal en de lessen van rabbijn Jacob Friedrich op, aan de hand van interviews met hem en zijn...

Crowdfunding voor je boek, iets voor jou?

Crowdfunding voor je boek, iets voor jou?

Crowdfunding levert geld op én ambassadeurs voor je project. Een gouden combinatie die je heel goed kunt inzetten voor je boek. Schrijver Marcel van Driel bewijst het: hij haalde ruim 17.000 euro op...

Boekentips voor schrijvers

Boekentips voor schrijvers

Schrijf je regelmatig (zakelijke) teksten? Dan wil je natuurlijk dat ze kwaliteit uitstralen. Met pakkende zinnen, zorgvuldig taalgebruik en in correct Nederlands. Gelukkig zijn er tal van boeken...

Krachtige teksten schrijven? Kies je woorden wijs

Krachtige teksten schrijven? Kies je woorden wijs

Wil jij krachtige teksten schrijven? Wik en weeg dan zorgvuldig elk woord dat je gebruikt. De vijf belangrijkste do’s en don’ts voor slimme woordkeuze lees je in mijn gastblog voor BoekenBusiness....

Schrijf je een boek? Doe het goed!

Schrijf je een boek? Doe het goed!

Een boek schrijven is een perfecte manier om jezelf als expert in de markt te zetten. Als je het goed aanpakt tenminste …Met de tips uit mijn blog voor BoekenBusiness weet je waar je op moet letten...

Zo zet je proeflezers in met maximaal effect

Zo zet je proeflezers in met maximaal effect

Is mijn boek goed genoeg? Komt mijn boodschap over? Leest het lekker? Voordat je je boek in de wereld zet, is het slim om op deze vragen antwoord te krijgen. Niet alleen een redacteur, maar ook...

Maak een boek van je blogs

Maak een boek van je blogs

Schrijf jij een goedgelezen blog? Dan is het interessant om daar een boek van te maken. Waarom? Dat vertel ik in mijn gastblog voor BoekenBusiness Maak een boek van je blogs. Oké, een tipje van de...