Op 15 april 2021 lanceerde PROOF hun zesde boek: Happy change. Het is het tweede boek van PROOF waaraan ik mocht meewerken. Dit keer met auteurs Bea Aarnoutse en Marianne Jaarsma. Net als zij ben ik ontzettend trots op het resultaat.

Heb je de introductie van het boek gemist? Gelukkig kun je de korte en volledige versie terugkijken: https://bit.ly/2QGpgPK
Lees ook het interview met Bea Aarnoutse en Marianne Jaarsma over het boek Happy change in C magazine: https://bit.ly/3fVuAaW, met een belangrijke boodschap voor communicatieprofessionals: hun rol is vaak (veel) groter dan ze zelf denken.

De leukste reactie komt van Wil Michels (zelf bestsellerauteur). Hij zegt op LinkedIn: ‘Het boek Happy Change van Bea Aarnoutse en Marianne Jaarsma: hier word ik heel gelukkig van! 🙂 Als je te maken hebt met #verandercommunicatie en #change koop dan dit boek. Valt het tegen dan geef ik je je geld terug. Waarom ik zo positief ben? Het is actueel, inspirerend en goed onderbouwd. Het levert je nieuwe inzichten op. Zeker door de gedeelde invalshoek van communicatie en human interest. Het is een heerlijk studieboek, ook in Toscane met een rosé prima leesgenot.’

Daarnaast is ook de recensie van Eric van Arendonk op MarketingFacts erg fijn. Als redacteur word ik enorm blij van complimenten als: “Een heerlijk boek moet ik zeggen, leest lekker vlot weg en het is heel dicht op de praktijk geschreven.” En dat hij het “een must read, voor zeker iedere HR-manager en eigenlijk voor elke manager, uit welk vakgebied dan ook” vindt, is natuurlijk een fantastische opsteker voor de auteurs.

 

Overige tips & nieuwsitems

‘Spelen werkt’ Managementboek van het jaar 2023

‘Spelen werkt’ Managementboek van het jaar 2023

Op 20 april 2023 is Spelen werkt van Karen Sikkema en Michiel van Eunen verkozen tot Managementboek van het jaar 2023! Samen met de auteurs en uitgever Donald Suidman van BigBusiness Publishers ben...

Duidelijk Verhaal bestaat 10 jaar!

Duidelijk Verhaal bestaat 10 jaar!

Hoera, Duidelijk Verhaal bestaat tien jaar! Een mijlpaal waar ik persoonlijk heel blij van word. Mede dankzij de samenwerking met al die fijne opdrachtgevers, uitgevers, vormgeversen 'collega's'...

Help je lezer!

Help je lezer!

Help je lezer: wat betekent dat? Dat je rekening houdt met hoe jouw beoogde doelgroep informatie het liefst krijgt aangereikt. Een voorbeeld uit de praktijk. Auteur Godelieve Meeuwissen wist dat de...

Stuur je boek naar NBD Biblion!

Stuur je boek naar NBD Biblion!

Als je wilt dat je boek ook wordt opgenomen in de collectie van de bibliotheken in Nederland is het slim dat je altijd twee recensie-exemplaren naar NBD Biblion verstuurt. Een recensent van NBD...

Boekpromotie: hoe doe je dat?

Boekpromotie: hoe doe je dat?

Je boek verkoopt zich niet door er te zijn. Je moet het onder de aandacht brengen van jouw doelgroep, zodat potentiële lezers ervan weten en geïnteresseerd raken. Doe dat op een manier die bij jou...

Als ghostwriter uitgelicht in een boek

Als ghostwriter uitgelicht in een boek

Niet zelf een boek schrijven of anderen daarin begeleiden, maar worden geïnterviewd voor een boek. Dat was nieuw voor mij. Daniëla Postma deed het voor haar boek Jouw levensverhaal hoort in een mooi...

Een boek schrijven zorgt voor media-aandacht

Een boek schrijven zorgt voor media-aandacht

Een boek over jouw leven, jouw onderzoek, jouw visie, jouw methode jouw… (vul maar in) kan je een hoop leuke en waardevolle dingen brengen. Een daarvan is aandacht in de (lokale) krant. Zelfs als je...

Gratis adviesgesprek over je boek uitgeven

Gratis adviesgesprek over je boek uitgeven

Op 13 april, 18 mei, 18 juni en 13 juli 2018 verzorg ik samen met Donald Suidman van Bigbusiness Publishers adviesdagen over je boek uitgeven. Schrijf jij een boek om jouw business te versterken of...

Zet proeflezers slim in voor levensverhalen

Zet proeflezers slim in voor levensverhalen

Een boek schrijven doe je alleen, in grote afzondering. Dat is het beeld dat veel mensen van schrijvers hebben. Herkenbaar? Vast, want het grootste deel van het werk moet je echt zelf doen. Toch...

Schrijffases van een levensverhaal

Schrijffases van een levensverhaal

Schrijf je een boek over jouw levensverhaal? Dan doorloop je meestal een aantal fases voordat je het in de wereld kunt zetten. Die fases zijn allemaal even belangrijk. Neem daarom alle tijd die jij...

7 cadeautips voor schrijvers

7 cadeautips voor schrijvers

Heb je een (debuterende) schrijver in je netwerk of vriendenkring en zoek je het ultieme kerstcadeau? Of schrijf je zelf een boek of zakelijke teksten en vragen mensen wat jij graag wilt hebben?Hier...

Boekpromotie moeilijk? 8 tips om in beeld te komen

Boekpromotie moeilijk? 8 tips om in beeld te komen

Waar moet je aan denken bij boekpromotie? Debuterend auteur Peter Dombret, die ik mocht coachen als jaarprogrammaklant van BoekenBusiness, weet er wel raad mee. Hij deelt acht tips over boekpromotie...

Opvallen in de boekhandel? Zo doe je dat

Opvallen in de boekhandel? Zo doe je dat

Wat kun je als (nog) onbekende auteur doen om jouw boek in de boekhandel te krijgen? Ik vroeg het aan de eigenaar van Boekhandel Voorhoeve in Hilversum. Hij vertelt in mijn blog voor BoekenBusiness...

Baukje van Leeuwen lanceert haar boek Levensbelang

Baukje van Leeuwen lanceert haar boek Levensbelang

Op 27 oktober 2015 lanceerde Baukje van Leeuwen haar boek Levensbelang – van overleven naar levensvreugde met de CREF-Methode. Het boek geeft inzicht in factoren die je fysieke en mentale gezondheid...

Lancering Communicatiewaaier

Lancering Communicatiewaaier

Op 10 september 2015 was de lancering van de Communicatiewaaier. Een praktisch instrument dat kinderen (en hun begeleiders) helpt om inzicht te krijgen in hun gevoelens, gedachten, behoeften en...